network-manager neprida 'search' do resolv.conf pri VPN

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Úterý Březen 11 08:09:44 CET 2008

Vladimír Náprstek wrote:
> kouknete do /etc/dhclient.conf, tam se da nastavit, co vsechno dhcp
> client od serveru bude pozadovat...

je otazka, jestli vubec dhclient neco pri startu VPN zada. Myslim, ze
ani ne, ze IP adresu mu da ppp a taky stihne predat ms-dns, ale tak
nejak nikde nevidim predani te domeny (divam se do
/etc/ppp/pptpd-options na serveru).

Navic jsem se vcera zacetl do /usr/share/doc/resolvconf/README a tam
jsem nasel, ze pridavani DNS pro dalsi interface je normalni a poradi
lo, eth, ppp je definovane nekde v libc souboru resolvconf balicku.
Takze to vlastne funguje jak ma, jenom nechapu, jak to lidi pouzivaji -
copak resolvery zkouseji vsechny 'nameserver' v /etc/resolv.conf az
dokud jim nejaky neodpovi? To by prece hrozne zpomalovalo, a mi to tak
ani nefunguje... Nezbude mi nez zmenit poradi v tom libc souboru a navic
jeste nejak dohackovat tu domenu/search do if-up.d od ppp.

Zustava pro me velkou zahadou, jak lidi vlastne pouzivaji VPN pres
network-manager.

Petr