Multiple Connections to the Internet

Petr Klíma petr.klima na sobriety.cz
Pátek Březen 21 18:58:57 CET 2008

Zdenek Kaminski napsal(a):

> Tak to snad ani radeji neprispivejte :-)

Jaký šel, takého potkal, jestli mi rozumíte :-)

Ale k problému - samozřejmě není problém udělat jakýsi load-balancing
mezi dvěma providery směrem ven, ale jednak to není to, co tazatel chce
a navíc to celé může haprovat např. na tom, že vnitřní síť má veřejné IP
a onen rozsah je anoncovaný pouze jedním providerem, takže data tekoucí
dovnitř stejně polezou vždycky jednou jedinou cestou.

A to nemluvím o tom, že neznám způsob routování na základě čísla portu -
leda byste pomocí iptables markoval odpovídajícím způsobem pakety a pak
přesvědčil routovací tabulku, aby na to brala ohled. Pokud je mi známo,
routuje se na základě IP adresy/subnetu, nikolivěk portu nebo nějakého
fwmark. Pokud je to jinak, rád si rozšířím obzory.

PK
--
Petr Klíma

Vývojář, správce sítě