Jak pomalu zkopirovat mnozstvi souboru

Michal Dobes dobes na tes.eu
Čtvrtek Březen 27 09:31:01 CET 2008

Ing. Martin Hankovec napsal(a):
> Bohuzel mam CentOS 4. Dival jsem se na ionice, ale vzhledem k tomu, ze na
> tom serveru bezi spousta dalsich veci, tak bych nerad experimentoval touto
> cestou. Spise mi slo o nejaky vicemene jednorazovy skript.

Na CentOS4 ionice nepoužijete, jestli se držíte distribučního kernelu.
Pro ionice je podpora v kernelu od cca 2.6.13 a výše. Také jádra
v CentOS4 nepodporují přepínání IO scheduleru za chodu a jeho
volbu pro jednotlivé disky zvlášť. V CentOS5 už oboje je k dispozici.
Za nebezpečné bych to nepovažoval, pokud si tedy daný kopírovací proces
nenastavíte do IO realtime třídy s maximální prioritou (podobnou škodu
jde ale docílit na CentOS4 i jinými prostředky, třeba chrt ...). :-)

Jestli máte přístup i na ten NFS server, tak proč to neudělat tím
rsyncem, že ho pustíte na obou koncích s omezením pásma.

M.