DHCP na linuxu a ip helper address

Jan Volešák volesak na aristia.cz
Čtvrtek Květen 1 09:41:40 CEST 2008

> Jestli je interface nakonfigurovan se dvemi ip rozsahy a na
> druhe strane
> je switch rozdelen na VLANy tak mi tu neco nesedi - bud by mel byt i
> interface v linuxu nakonfigurovan na VLANy nebo to s temi
> VLANy na switchi
> nebude tak horke.

Interface je v jedne z VLAN, nema ip adresy z obou rozsahu. Ani nemusi mit.

> A s tim 'ip helper address' to je spis vec konfigurace routeru - kdo
> vlastne routuje mezi temi VLANy - ten switch nebo ten linux ?

Routuje ten L2/L3 switch (Cisco 3560) ip helper address rika, kam se bude predavat pozadavek na dhcp adresu z jinych VLAN, nez ktere se nachazeji primo v subnetu dhcp serveru. Na dhcp serveru je definovano vice subnetu a ten by mel pridelovat ip dle zdrojove ip brany, ze ktere je pozadavek vyslan.
Honza Volesak