jaky linux?

Michal Dobes dobes na tes.eu
Středa Květen 7 11:22:23 CEST 2008

Petr Vileta napsal(a):
> Tahle otazka tu uz dlouho nebyla :-)
> Mam napsanou prumyslovou aplikaci v Perl/Tk (nejake mereni hodnot) a tedy
> potrebuji operacni system, kde bude graficke prostredi, ale co nejvice orezany
> a tedy nenarocny na HW. Puvodne jsem premyslel o Win98, ale ty by byly zrejme
> nelegalni, protoze koupit uz je nelze a pokud je koupim se starym PC, tak
> stejne nebudu umet na 100% prokazat legalnost.

Že by nešel koupit? Ještě nedávno jsme kupovali i MS-DOS6.22 (právě pro
nějaké průmyslové aplikace) a prodejci průmyslových PC bez potíží
dodávali.

> Tak me napadlo Linux, ten je legalne zadarmo. Jenze ktery a jak ho co nejvice
> orezat? Potrebuji skutecne jen to, aby se nastartovalo graficke prostredi,
> spustila se (sama) moje aplikace a to je vsechno. No samozrejme to musi jit
> standardnim zpusobem vypnout.
> Predpokladejte prosim cvicenou opici, takze vezmu nejake distribucni CD nebo
> DVD a spustim instalaci, kde navolim co nejmene sluzeb a aplikaci. Melo by to
> bez problemu a svizne bezet na nejakem Celeron 600MHz nebo tak neco.
> Co mi tedy doporucite?

Otázka na volbu je, zda ta aplikace jen zobrazuje aktuální hodnoty
na které někdo čučí nebo musí i něco lokálně ukládat na disk a pak
případně zobrazovat z archívu.
Pokud je to ten první případ, tak třeba se to dá celé honit z ramdisku.
Máme tak právě dělány některé systémy. V počítači je compact flaska,
z ní se načte jádro a initrd, v rámci initrd se vytvoří ramdisk 128 MB
a do něj se rozbalí celý systém z CFky a dál to běží v RAMdisku a na CF
se už vůbec nešahá. Vypnout to může kdy chce kdo che.
Na těchto strojích máme nabouchán starý dobrý Slackware verze 10.0. :-)

M.