Souborový systém

Matej Cepl mcepl na redhat.com
Sobota Květen 17 14:00:55 CEST 2008

On Thu, 15 May 2008 22:21:38 +0200, Ing. Jiří Nováček scripst:
> Mám otřepanou otázku. Jaký souborový systém na server v Linuxu. Teď
> používám Novell 6.5 a jsem absolutně spokojen. Jsem schopen bez problémů
> nastavovat práva na jednotlivé soubory a adresáře jak skupinám tak
> jednotlivcům, kvóty atd.
> Jaký souborový systém doporučujete při přechodu z Novelu na Linux.

Jako RedHatak uprednostnuji ext3 (popr. GFS pro giganticke soubory a SAN a
podobne zhovadilosti). Zejmena duvodem je vyzralost -- proste mira
testovani a spoluprace s ostatnimi castmi Linuxu je nesrovnatelna.
Prikladem (ktery opet prozrazuje meho zamestnavatele) je treba SELinux --
snad pry podpora pro XFS v RedHatich distribucich existuje (parameter xfs
na prikazove radce anacondy), ale nevim jestli by byl nekdo ochoten Tomu
sverit nejaka zasadni data ;-) (mineno na Redhatich distribucich -- opet
nechci nic rikat o XFS jako takovem, protoze o nem nic nevim).

Mluve o XFS, nikdy me take nikdo nevysvetlil, o co je lepsi nezli JFS.

Pro souborove systemy s velkym mnozstvim mrnavych souboru (news server,
squid cache) jsem slysel doporucovat reiserfs3, ale nevim jak je ted
podporovan (tim se nechci otirat o Hanse a jeho pripad -- on se stejne uz
venoval spise verzi 4, ale skutecne nevim, jestli existuje nejaka skupina
uzivatelu, kteri by ho aktivne podorovali).

Hezky den,

Matej Cepl
--
The content of this message is licensed under a Creative Commons
Attribution 3.0 License, Some Rights Reserved.