OT: doporuceni serveru

Michal Dobes dobes na tes.eu
Úterý Květen 20 15:40:01 CEST 2008

Michal Krajcirovic - konference napsal(a):
> obracim se na vas s prosbou o doporuceni mensiho serveru.
> predstava o rozpoctu je do cca 20-25tis vc. dph.
>
> nepredpokladam, ze bych za ty penize koupil cely server, takze se to
> bude muset trosku postavit.
>
> nezbytne parametry jsou hlavne nasledujici:
> - 1U/2U rack
> - quadcore cpu
> - 4-8GB RAM
> - 2x 500GB SATAII HDD

Za ty peníze dneska koupíte možná i komplet server v dané sestavě.
Podívejte se třeba na značku Fujitsu Siemens a jejich low entry
systémy. V tower provedení je sestava podobné Vaším požadavkům
(s 2 GiB RAM a 2x 250 GB disky) za polovinu vašeho rozpočtu
a nemusíte nic skládat (PRIMERGY Econel 100S2).
Takže rack varianta s 4 GiB by mohla do těch 25 kKč být.
Kolega si něco takového kupoval domů a tvářil se celkem spokojeně.
Linux na tom funguje, dle jeho slov:
instalator na CD od Debiana si moc nerozumnel s tim SATA radicem
co je na desce takze to jelo v PIO modu, ale po rebootu a nacpani
produkcniho jadra to uz jelo jak z praku a bylo potreba dokompilovat
driveer pro sitovku od Intelu e1000e

Až mi moje domácí stroje Compaq DL580 doslouží, tak asi také vyrazím
tím směrem. :-)

M.