Jednoucelovy box s browserem

Petr Heřman ph na lf2.cuni.cz
Čtvrtek Květen 22 20:30:46 CEST 2008

Konfiguruji jednoucelovy system, kde se uzivateli hned po nalogovani (staci
bez hesla, nebude na verejne siti) spusti X (je mi celkem jedno, jestli
startx nebo pres xdm, lepsi asi startx), pak nejaky jednoduchy wm, nejspis
fvwm s prac. plochou 1x1 na ni v plne velikosti nejaky jednoduchy browser
(nejspis opera, protoze dillo umi jen Latin1, chimera mi prijde nepouzitelna
a iceape, gecko, konqueror atd, jsou hrozne velke kravy s neuveritelnym
mnozstvim dependenci a na nic jineho jsem uz neprisel, blby je, ze opera
neni free)

To spusteni opery bych dal nejspis do ~/.xsession anebo do ~/.fvwm/config
jako:

AddToFunc InitFunction
 + I Exec opera

Ja myslim, ze je jedno, kam se to da.

Take by se mi libilo, kdyby se dala ta opera nakonfigurovat tak,
aby se tam nezobrazovala ta lista "File Edit View ...", ale ciste
jen holy ramecek (nebo i bez ramecku) s vychozim URL.

Ted ale nevim, kam nacpat, aby se po zavreni te opery uzivatelem zavrely Xka
a udelal rovnou shutdown -h nebo poweroff.

Doplnujici dotaz, pobezi to na nejakem vyrazenem PC s minimem RAM
a HDD par set MB, jak dosahnout minimalni instalace?
Neexistuje nekde nejaky minimalni seznam baliku,
se kterymi by debian v podobnych embedded systemech bezel?
Pobezi tam jeste apache2 s PHP modulem a mysql server.
Se 100 MB swapem jsem se jen-tak-tak vesel na 800MB disk.

Zdravi
Petr Herman