xen ubuntu domU, uzivatel nemuze administrovat system

Martin Kraus lists_mk na wujiman.net
Pondělí Listopad 3 19:39:21 CET 2008

zdravim,
  udelal jsem takovou lehkou nepeknou vec. nainstaloval jsem ubuntu intrepid
pod qemu na lvm a pak jsem tuhle nainstalovanou vec rozbehl pod xenem jako
domU paravirtualizovanou vec (ne hvm). jako X server jsem pouzil tightvnc.
vsechno bezi, akorat uzivatel z nejakeho duvodu nemuze administrovat system.
muze napriklad updatovat a instalovat baliky, ale veci jako administrace
uzivatelu ma proste buttonek "unlock" sedivy a neumozni mi autorizovat se,
abych mohl spravovat system. nastaveni casu a pod je na tom stejne. uzivatel je
ve skupine admin, a pokud si exportuji users-admin pres ssh z rootovskeho uctu
na tom stroji, tak mi ukazuje, ze uzivatel muze administrovat system.
pokud ale to same udelam pres sudo, tak me to tu moznost neda.

netusi nekdo, cim by to mohlo byt?

diky
mk