Jadro 2.6.27 a rychlost PC

Náprstek Vladimír Vladimir.Naprstek na rwe.cz
Úterý Listopad 4 19:27:27 CET 2008

Na netu jsem našel tuto reakci v jedné konfeře:

File transfers in scp are encrypted and encryption is CPU intensive.
Either your local workstation or your server might not be able to
encrypt file transfer stream at the same speed, your connection is
able to transfer it. You may try to choose different encryption
algorithm on Login dialog. Blowfish is usually a lot faster than AES.
Also SSH-1 is in general less CPU intensive than SSH-2. SCP protocol
is usually faster than SFTP too.

zkus si tedy pohrát s nastavením sh serveru (i klienta).

s pozdravem

Vladimír Náprstek
E-mail         : vladimir.naprstek na rwe.cz

-----Původní zpráva-----
Od: linux-bounces na linux.cz za uživatele d.petr
Odesláno: út 4.11.2008 18:14
Komu: Diskuse o Linuxu v cestine
Předmět: Re: Jadro 2.6.27 a rychlost PC

Tomáš Krbec wrote:
> zkuste, jak rychle se kopíruje pomocí FTP. Klidně se mohlo stát, že
> ssh používá pro zašifrování dat něco, pro co kernel 2.6 používá
> nějakou featuru z novějších procesorů a pro 486 se to nějak SW emuluje
> (tohle ale silně vařím z vody)

FTP kopíruje s oběma jádry stejně rychle (a skutečně rychle). Takže to
šílené zpoždění má na svědomí pravděpodobně opravdu ssh. Ale co ho to
napadlo? No buď mi v jádru chybí nějaká pitomina, kterou ssh využije a
která ve 2.4 byla (ale nevidím ji), nebo nevím. Ale aspoň jste mě
dokopal k tomu, abych si tam nainstaloval FTP (a při instalaci jsem
zjistil, že už tam je a že pro něj mám nastavené i iptables :-)), jo jo,
to je tak, když něco funguje roky).
Petr