VPN propojeni tri pobocek s Centos 5.2

Tomáš Krbec tomas.krbec na gmail.com
Středa Listopad 5 15:42:31 CET 2008

Na VPN mezi pobočkama kup krabičku Dlink 804HV. Mám s ní dobré
zkušenosti již mnoho let. Tunely mezi pobočkama děláme pomocí IPSEC.
Když tunel spadne, on demand ho umí nahodit znovu, je to rychle, že
aplikace si toho ani nevšimne. Děláme krz to backup databáze o
velikosti jednotek gigabajtů. Dá se nastavit asi deset tunelů, takže
lze udělat topologii "každá s každou". Dlink už tohle prodává dlouho a
neustále pro to dělá updaty firmware.
Zároveň to umí být i VPN server, takže lze kupř. z windoze použít vpn
připojení. Akorát se musí musí trochu poladit nastavení, pokud se chce
připojovat z windoze vista, protože z nich MS vyhodil podporu nějakýho
MSCHAP, to si nepamatuju přesně.