Virtualni stroj: nesmyslny sleep

Vlada Macek macek na sandbox.cz
Úterý Listopad 11 13:57:44 CET 2008

Asi budu potrebovat poradit, jsem ve virtualizaci novacek a mam tu problem.

Nainstaloval jsem 64bit Ubuntu na Quad-Core Xeon 5310 EM64T, kvm,
libvirt. Vytvoril jsem:

    * Virtual V1, do nej rsyncem zkopiroval 32bit Debian Etch dobre
      fungujici na realnem zeleze.

    * Virtual V2, do nej zkopiroval logical volume 32bit CentOSu
      nainstalovaneho na jinem virtualizujicim stroji.

Ve V1 ceka sleep (strace ukazuje volani nanosleep) nesmyslne dlouhou
dobu. Namatkou:

    sleep .2  real 60s
    sleep 1   real 30s
    sleep 2   real 31s
    sleep 2   real 0.5s
    sleep 2   real 60s
    sleep 10 real 1s
    sleep 10 real 39s

... proste kazde spusteni jak podle plotu.

V2 je ale v pohode, sleep spi jak ma!

Kernely obou guestu (opileho i strizliveho) hlasi pri startu jader:
"Time: tsc clocksource has been installed" a ostatni hlasky tykajici se
casu jsou si take podobne. Obe jadra jsou 2.6.18 patchovana distributory.

HZ(hypervizor) = 100
HZ(V1) = 250
HZ(V2) = 1000

Virtualy jsem zakladal volanim skriptu:

virt-install --name=... --ram=... --vcpus=4 --file=... --vnc
--noautoconsole --accelerate --livecd --hvm --cdrom=... --noapic --noacpi

... ale oba stejne, tak v tom necekam problem.

Pomuze jakykoli tip. Kriknete, jake info mam dodat. Diky!

--
\//\/\
http://macek.sandbox.cz