jak funguje systemove proxy nastaveni pro webove browsery?

Michal Dobes dobes na tes.eu
Úterý Listopad 18 17:06:13 CET 2008

Tomáš Koželuh napsal(a):
> Teď tomu úplně nerozumím, pokud se přesměrují porty 80 a 443 na proxy, proč
> by neměla transparentní proxy fungovat? Mně to tak normálně funguje, akorát
> https prostě přesměrovává dál a nic necachuje...

Budete mít třeba problém, když budete chtít po klientech dělat
autorizaci, to v transparentním režimu neuděláte.

Martin Kraus napsal(a):
 > coz je komponenta wpad a musi se do browseru davat rucne. to muzu
 > nechat uzivatele nastavit si proxy rucne a asi to tak i udelam. jen jsem
 > myslel, jestli treba neexistuje normalni reseni pres dhcp jako napriklad
 > nastaveni dns z dhcp klienta pres resolvconf (a napriklad i do lokalniho
 > resolveru jako pdnsd). proste takova proxy pro proxy nastaveni.

Vyjma již zmíněného předávání v DHCP existuje i normalizovaný způsob
přes DNS. Samozřejmě pořád je to jen jak přijít k odkazu na ten
javascript.
Co se obav o DHCP frajírky týče, snad každý trochu rozumný s takovou
obavou má switch, který toto nedovolí, stjeně jako řadu dalších
škaredých technik.

M.