jak funguje systemove proxy nastaveni pro webove browsery?

Jan Horák horak.jan na icebraker.org
Úterý Listopad 18 21:46:31 CET 2008

Ne neni, bezne je to nastavene tak, ze si browser stahne jednoduchy
JavaScript za zadaneho URL. V tomhle JavaScriptu je jedina funkce, ktera
je zavolana a vzdy vraci textovy retezec, ktery udava adresu proxy, nebo
predem dohodnute slovo (DIRECT ci tak neco).

Pred zavolanim teto funkce browser jeste nastavi nektere promenne, ktere
lze pouzit, plus se z teto funkce daji volat dalsi omezene funkce na
praci s prekladem jmenny adres na ip adresy a nazpatek, pocitani masek atp.

Podle toho se muze ta vase WPA JavaScriptova funkce rozhodnout jakou
proxy pouzit.

Melo by jit o hodne omezeny JavaScript, ale v praxi - no nevim nevim.

Horak