jak funguje systemove proxy nastaveni pro webove browsery?

Jan Horák horak.jan na icebraker.org
Úterý Listopad 18 21:53:25 CET 2008

Dalsi moznosti na Linuxu je umisteni promennych prostredi jako:

http_proxy
HTTP_PROXY
ftp_proxy
FTP_PROXY
gopher_proxy
GOPHER_PROXY
socks_proxy
SOCKS_PROXY

do souboru '/etc/environment', takze kdokoliv se prihlasi (krome roota,
ten ho musi mit v '~root/.environment') tak dostane promenne prostredi z
tohohle souboru.

Tumuto pouziti odpovida volba Firefoxu (Thunderbirdu) 'Use system proxy
settings'.

Takze to muzete nastavit globalne per pocitac pro vsechny uzivatele a je
to take bezpecne. Stejne tak muzete soubor '/etc/environment' vytvorit
jako symlink nekam na NFS svazek, takze vsechny vase klientske stanice
budou mit stejne nastaveni, ale zabazpecit NFS je opravdu netrivialni
zalezitost, takze to nemuzu doporucit.

Pozn.: Firefox, wget a dalsi si berou tyto promenne prostredi psane
malymi pismeny, zatimco jine programy jako treba Lynx je vyzaduji
napsany velkymi pismeny, takze je lepsi tam mit vzdy obe varianty.

Horak