Samba - pomaly prenos souboru

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Listopad 24 11:57:30 CET 2008

	Funguje vam samba dostatecne rychle pro prenos velkych souboru?

	Mame datovy server se sambou, uzivatele to pouzivaji pro ukladani
dat pro strihani videa. Zjistil jsem ze pres scp jsem schopen odtam
tahat data okolo 25 MB/s, disk sam ma sekvencni rychlost 112 MB/s,
ale pres Sambu (get bigfile /dev/null) dostavam slabych 11 MB/s (az 15
je-li hezke pocasi :-).

	Pritom smbd zabira v topu nejakych 7 % CPU, stroj nema load
ani 1 (a to na nem bezi jeste dalsi veci a ma 4 jadra ve dvou socketech).
Na klientovi zabira smbclient nejakych 8 %, cili tam taky uzke misto neni.

	Zkousel jsem

   socket options    = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=131072 SO_SNDBUF=131072
   use sendfile = yes

ale nedosalhl sem meritelne zlepseni. Mate nekdo nejake jine napady?
Jakto ze samba je 2x pomalejsi nez scp, ktere jeste ke vsemu musi ta data
sifrovat?

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |