Samba - pomaly prenos souboru

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Pondělí Listopad 24 12:16:29 CET 2008

Já jsem na Sambě dosahoval rychlosti 40-60MB/s u 100GB nefragmentovaných souborů. Síť normální 1Gbit, server OpenSUSE 10.4 x64 (2xQuadCore Xeon, 14GB ram, 15.000rpm disky raid 5), stanice XP SP3 (normální SATA disk). Bohužel přesnější konfiguraci serveru nelze uvést, protože teď tam běží 2003 Server x64.
Příčiny problému mě nenapadají, ale vím, že Samba je dost háklivá na zatížení procesoru, rychlost pak dost klesá, což asi není tento případ.
Jediný, co mě napadá, tak já jsem tam neměl nastavený žádný zabezpečení (anonymous přístup), bylo třeba jenom ty data ze serveru vykopírovat.