teoreticke rychlosti wifi

dejfson dejfson na gmail.com
Neděle Říjen 5 00:03:53 CEST 2008

Ahojte,
mam domaci sit propojenou s adsl modemem/routerem linksys wag200g.
provozuju gentoo s wpa_supplicantem.
Zarazi me rychlost prenosu dat mezi mymi domacimi pocitaci. Na stejne
siti mam Lacie ethernet big disk, ktery je
s wag200g spojeny dratem.

kdyz spojim muj notebook se siti dratem, prenos mezi lacie a mym
pocitacem je priblizne 2.5MBytes/s. Ovsem kdyz to
same zkusim bezdratove, dostavam se na nejakych 200-300kbytes. To mi
pripada dost divne. iwconfig hlasi ze jsem spojeny
rychlosti 54mbit/s takze nejvyssi teoreticky mozny prenos je kolem
7bytes/s. to je samozrejme sci-fi, ale rekl bych ze
tech 2.5mbytes/s by melo jit bezproblemove dosahnout i pres wifi.
nezkousel jsem jine notebooky, nicmene zkousel jsem
zdali wpa2 nahodou nevytvari to snizeni toku dat (vypocetni naroky?).
nevytvari. wpa2 se na rychlost prenosu neprojevi
vubec nijak.

Pro zmenu jsem nastartoval windows abych zjistl jakou rychlosti to
jede tam. dostal jsem se pres wifi na cca 400kbytes/s. take
malo v porovnani s 54mbit/s

mohl by mi prosim nekdo objasnit co je spatne? samozrejme se v pripade
tak pomaleho pripojeni neda v realnem case sledovat
film :)

existuji nejake tipy/triky jak zvysit rychlost pripojeni pres wifi
(pominu-li prechod na 5GHz)

dik.
d.