iptables a presmerovani portu 80

Michal Dobes dobes na tes.eu
Čtvrtek Říjen 9 12:19:33 CEST 2008

Petr Hvězda napsal(a):
> No v host.conf mam order hosts,bind. V /etc/hosts mam nastaveno spravne
> nekde.neco.cz na vnitrni adresu 192.168.0.254. Pak jeste bezi DNS na
> localhostu pro celou domenu nekde.cz. Netusim jak proxy k DNS pristupuje,
> jestli prave pres localhost, nebo jinak. Kazdopadne klientsky pozadavek
> prichazi na proxy ze site 192.168.0.0/24. Proxy vsak stale odnekud dostava
> verejnou IP adresu w.x.y.z. a na te web ke kteremu chci pristoupit nebezi.

Obsahem souboru host.conf a položkou order se řídí nějaké starší verze
resolveru.
Aktuální to obvykle dělají dle obsahu souboru /etc/nsswitch.conf,
řádek "hosts:".
Jestli jsem postřehl, tak používáte squda, čili se podívejte pořádně do
jeho  konfigurace, možná máte nastaveno, že nepoužívá resolver ze
systému, ale vlastního s vlastní konfigurací, která může šahat úplně
někam jinam (volby dns_nameservers, hosts_file a možná pár dalších).

M.