Vyreseno - Re: Prava souboru a adresaru

Jan Houstek Jan na houstek.net
Čtvrtek Říjen 9 12:59:33 CEST 2008

On Thu, 9 Oct 2008, Martin Blaha wrote:
> Delal jsem primo chmod +t /test nyni ale i kdyz udelam chmod -t /test a
> nasledne potom chmod o+t /test tak T zustava velke.
>
> Vytvoril jsem zkusebne novy adresar /xx a dal mu chmod o+t a "tecko" je male,
> i kdyz zkusim priznak "o-t" odebrat a dat jen "+t" tak je stale u toho noveho
> adresare male.

To velké T signalizuje, že je nastaven sticky bit a zároveň není nastaveno
execute pro others. Úplně stejně se chovají i setuid a setgid příznaky,
pokud pozice, na které se v té "rwxrwxrwx" masce zobrazují, byla před
nastavením toho speciálního bitu prázdná, tedy "-", tak se to písmeno
zobrazí velké. Jiná magie v tom není.

o+t sice asi funguje, ale nedává to moc smysl, sticky je jediný bit, nemá
rozlišení pro vlastníka, skupinu a ostatní. Že se v té masce zobrazuje na
pozici others je jen proto, že to na něj zbylo (setuid je u vlastníka a
setgid u skupiny).

-- HH