openoffice DB na sdílené sambě

Daniel Hrbac talk na advokati.biz
Čtvrtek Říjen 9 14:40:48 CEST 2008

Dobrý den,

narazil jsem na následující drobnost při nasazení OOo. V kanceláři je
cca 5stanic s winXP a server s ubuntu na kterém jsou mj. nasdílené
disky. data se tam ukládají, všechno funguje, pohoda rovina. Na nějaký
seznam archivních krabic jsme si řekli, že to nebudeme psát do tabulky,
ale na to jsou DB a proto jsem kdysi před X lety zplodil jednoduchou
databázi v nativním prostředí OOo. Rozměrově to je cca 5 sloupců a pár
set položek. Objevila se v tomto týdnu již podruhé chyba, která sice
dovolí soubor otevřít, ale ne již připojit k tabulce a zobrazit z ní
data. Chvilku jsem pátral po chybové hlášce, našel jsem vysvětlení
někde, že vestavěná databáze  v OOo není víceuživatelská a že to je
problém. Jenže já jsem určitě neměl ten soubor otevřený na více PC. Tak
jsem se koukl webminem na sambu a tam viselo nějaké spojení z jiného
počítače kde ten soubor možná byl otevřen nějakou dobu před tím. Když
jsem zavřel na tomto PC OOo tak to spojení zmizelo a vše začalo
fungovat, tedy bylo možno otevřít databázový soubor pro úpravy.

Coby poučený laik, který systémem pokus omyl nastavil sambu tak, aby
fungovala jak si představuju. moc nevím, kterým směrem v dokumentaci
samby pátrat. měl jsem pocit, že to je pouze pasivní záležitost.  Může
samba kontrolovat, jestli je soubor otevřený? Nebo nějak jinak ukončovat
spojení, která v ní zůstanou viset? Ani si upřímně řečeno nejsem jistý
jestli je chyba v sambě nebo někde jinde. Pokud by někoho něco napadlo,
zkuste mne prosím nakopnout co hledat.

díky

--
Daniel Hrbac

Pro úplnost přikládám smb.conf

# Samba config file created using SWAT
# from UNKNOWN (127.0.0.1)
# Date: 2004/03/23 15:36:02

# Global parameters
[global]
	log file = /var/log/samba/log.%m
	display charset = ISO8859-2
	printer = Phaser_3450
	socket options = TCP_NODELAY SO_SNDBUF=8192 SO_RCVBUF=8192
	guest ok = Yes
	create mask = 0777
	username map = /etc/samba/smbusers
	null passwords = yes
	map to guest = Bad User
	interfaces = 192.168.1.0/24
	hosts allow = localhost 192.168.1.99 192.168.1.98 192.168.1.97 192.168.1.96
	printer admin = @adm
	dns proxy = No
	netbios name = AKSERVER
	writable = yes