filtrovaci proxy pro deti

Miroslav Zidek xmizi na volny.cz
Čtvrtek Říjen 16 16:14:27 CEST 2008

Dne čt 16. října 2008 Jaroslav Lukesh napsal(a):

> Díval jsem se na dansguardian, ale tam je napsané, ze neumí poznat
> obsah obrázku (podle nejakého zastoupení typické barvy kuze na
> fotkách), takze kdyz se bude nejaká problémová fotka, uvidí ji.

Zrovna tento tyden jsem resil ten samy problem pro svou 9 letou dceru
(dostala k narozeninam muj stary notebook a ma pres domaci wifi pristup k
Inetu). Nasadil jsem po dlouhem hledani moznosti dansguard (ve spojeni se
squidem). Vetsina fotek co popisujete je na strankach obsahujich nejaky
text vztahujici se k tematu (i kdyby to bylo jen v klicovych slovech v
hlavicce) coz dansguardian ohodnoti. Filtrovani je nastavene na vsechny
mozne IP krome meho compu. Netrpim iluzi ze je to 100% - i kdyz pri
testovani to bylo hodne spolehlive (pri nastavenem age do 13 let to
bloklo i stranky s manualem dansguardu kde byla klicova slova co se maji
blokovat). Koukal jsem, ze existuji filtry pro hledani pres googla
(pridate si q=XXX ) ale zatim jsem nemel cas to zprovoznit (presneji
receno odkomentoval jsem v configu radek kde se includovala sada frazi
ale goggle to nefiltrovala a protoze uz bylo hodne pozde tak jsem to
neresil). V Dansguardu muzete zakazat i IP/URL coz by resilo "megovy"
host.

Navic dansguard ma log kterym muzu celkem jednoduse mit prehled kam se
dcera diva.

<OT>
No a nakonec - i kdybyste mel doma 100% filtr jak zabranite ze se na neco
podobne podiva u kamaradu, kde neni tatinek pocitacove zdatny a toto
neresi. Krome filtru vidim jako dulezitou vychovnou cast - upozornit dite
na moznost podobnych prasaren (formu necham na kazdem rodici). Nehlede na
to ze i kdyby to filtrovalo obrazek podle "pletove" barvy tak to by potom
muselo zohlednit i vsechny mozne odstiny pleti + nedejboze kdyby narazil
na nejaky latex, pak barva nerozhoduje. Ale to uz je opravdu hodne OT.
</OT>

S pozdravem

Miroslav Žídek

--