ProLiant DL320 G2 & Linux

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Pátek Říjen 17 17:54:36 CEST 2008

Dne pá 17. října 2008 Petr Špatka napsal(a):
> To nastavení RAIDu je docela agresivní - na první pohled to vypadá, že
> nikdo nepočítá s tím, že by někdo raid nechtěl. Jo a mám trochu jinou
> verzi HW.

Přesně tak - na "úžasném" SmartArray řadiči nepočítají s tím, že by někdo
chtěl jen "obyčejné" disky. Musíte na každém nadefinovat minimálně RAID0,
abyste je v systému viděl.

Ani tak se ale nedostanete například ke SMART informacím. Respektive,
dostanete, ale nebudou takové, jako jste zvyklý u IDE/SATA disků - budou
ořezané na SCSI způsob.

A ještě ke všemu jsem s tímto řadičem (nebo cciss ovladačem - nedokážu
určit viníka) narazil na problém s RAID1. Už při formátování na XFS
docházelo k havárii v ovladači a tím pádem k úmrtí systému. S ext3 to
napadlo hned, ale také to nebylo spolehlivé. Připadalo mi, jako by ten
úžasný řadič nepočítal s tím, že na oba disky mohou ve stejný okamžik
plynout data identicky.

Slávek