Intel Server Board + hw RAID, prosim o radu

Vlada Macek macek na sandbox.cz
Sobota Říjen 18 23:08:48 CEST 2008

Zdravim,

chystam se koupit server zalozeny na boardu v subjectu. Nasel jsem
manual k desce zde:

ftp://download.intel.com/support/motherboards/server/se7520bd2/sb/se7520bd2_server_board_tps_r23.pdf

uvadi se tam, ze ma dva SATA porty. Nemam se SATA zatim zadnou
praktickou zkusenost, ale obavam se, ze tedy nebudu moci pripojit vic
nez dva disky, i kdyz bych rad 3. Je to spravne?

K dispozici tam je hw RAID radic:

Intel SRCS28X Stockton, 8-kanalovy SATA II radic, PCI-X 64-bit/133MHz,
128MB DDR

Ten jsem chtel puvodne vyndat. Pomoci neho ale pripojim ty 3 disky.

Otazky:

   1. Bude pristup k diskum rychlejsi nez onboard?

   2. Kdyz to tam pekne pripojim a nepouziju hw RAID a vsunu CD Debianu
      Etch r4, najde ten bez problemu 3 disky a budu moci vyrobit sw
      RAIDy, ktere mam rad?

   3. Bude hw RAID tohoto radice o hodne lepsi nez Linuxovy sw?

   4. Chci nad temi disky 2xRAID1 a 1xRAID5. Umozni mi to ten radic
      hardwarove?

   5. Kdyz pouziju hw RAID a vsunu CD Debianu Etch r4, najde bez
      problemu ty hw RAID svazky a nainstaluje se na nej? (Mel by pouzit
      ovladac megaraid2.) Pokud ne, jak ho k tomu dokopat?

Dekuju za odpovedi zkusenejsich, moc mi pomuzou.

--
\//\/\
http://macek.sandbox.cz