ProLiant DL320 G2 & Linux

Slavek Banko slavek.banko na axis.cz
Pondělí Říjen 20 12:21:22 CEST 2008

Dne po 20. října 2008 Ivo.Hanuska na hella.com napsal(a):
> Proč? To bych asi neřešil. Důležité je, že umíte data přečíst, zapsat,
> zrekonstruovat v případě havárie s nevelkými problémy a že k tomu
> nemáte velký overhead (lidský). Já chápu, že hardwarovému řešení asi
> nevěříte, ale mě se osvědčilo velmi dobře (líp, než softwarová). Máme
> tu servery s externími policemi s desítkami disků, které jsou plné
> terabytů dat a běží rok (hlavně proto, že každý rok, tedy každých 12
> měsíců je technologická odstávka Datového centra). Občas se stává, že
> disk umře. Dík Nagiosu to rychle zjistíme a disk vyměníme za chodu.
> [...]

Tazatel zmiňoval SiI 0649 (CMD 0649), což je řadič pro PATA == docela
určitě "jakobyraid", který je stejně následně realizovaný softwarově.
Proti "opravdovému" SW RAIDu nevidím jedinou výhodu. Spíše naopak.

S hardwarovým raidem může být úskalí právě to "že umíte data přečíst,
zapsat, zrekonstruovat". Měl jsem řadič, jehož zábavou se najednou stalo
to, že vykopával disky. Přitom vlastní disky problémy neměly. A protože
jsem kvůli řadiči byl závislý na tom, zda ráčí nebo neráčí ten raid
sestavit, měl jsem prostě smůlu. A rozhodně jsem litoval toho, že jsem
ten raid neudělal softwarově - s mdadm bych jej bez problému sestavil,
zatímco s hw raidem toho řadiče jsem mohl datům jen vystavit úmrtní list.

Slávek