ProLiant DL320 G2 & Linux

Ivo.Hanuska na hella.com Ivo.Hanuska na hella.com
Pondělí Říjen 20 11:23:28 CEST 2008

Proč? To bych asi neřešil. Důležité je, že umíte data přečíst, zapsat,
zrekonstruovat v případě havárie s nevelkými problémy a že k tomu nemáte
velký overhead (lidský). Já chápu, že hardwarovému řešení asi nevěříte,
ale mě se osvědčilo velmi dobře (líp, než softwarová). Máme tu servery s
externími policemi s desítkami disků, které jsou plné terabytů dat a běží
rok (hlavně proto, že každý rok, tedy každých 12 měsíců je technologická
odstávka Datového centra). Občas se stává, že disk umře. Dík Nagiosu to
rychle zjistíme a disk vyměníme za chodu. Není potřeba server shazovat,
rekonstroovat ručně pole a pod.

Mimochodem, nevím, kde berete tu jistotu, že disky u DL320G2 jsou SATA.
Myslím, že budou PATA. Pak by zde ale neměl být vůbec RAID a celý server.
Jste si jist, že máte vůbec nějaký RAID?

IH

Slavek Banko/

(
Odeslal: linux-bounces na linux.cz
20.10.2008 10:55
Odpovězte prosím uživateli
Diskuse o Linuxu v cestine <linux na linux.cz>

Komu
Diskuse o Linuxu v cestine <linux na linux.cz>
Kopie

Předmět
Re: ProLiant DL320 G2 & Linux

Dne po 20. října 2008 Ivo.Hanuska na hella.com napsal(a):
>  Vy se nestaráte o tom, co se děje na
> discích, to má na starosti řadič.

To mi zní jako: "Vy se nestaráte o svá data, ta jste položili na oltář
řadiče." Strašidelná to představa. Protože tu už zaznělo, že se jedná
o "jakobyraid" na SATA, rozhodně bych to nedoporučoval.

Slávek