Cluster-LVM?

Michal Dobes dobes na tes.eu
Čtvrtek Říjen 30 22:37:36 CET 2008

Jan Kasprzak napsal(a):
> - je diskovy format stejny? Muzu ted pouzivat LVM a casem prejit na CLVM?
> 	Momentalne nepredpokladam pristup k jednomu LV z jednoho stroje,
> 	ale v budoucnu bych rad k ruznym LV pristupoval z ruznych stroju.

clvm v podstatě dělá jen dvě věci:
a) v okamžiku spuštění lvm nástrojů nahodí zámek, aby někdo na to
nehrabal současně z jiného stroje v clusteru. Normálně používá LVM zámek
lokální v souborovém systému, s clvm se přejde na clusterový v rámci
DLM.
b) když změním konfiguraci LVM na jednom uzlu, tak clvm donutí ostatní
členu clusteru k tomu, aby si znovu načetly aktuální stav LVM z disku
a zařídili se dle toho.

CLVM obsluhuje jen ty virtuální grupy, co mají nastaven příznak, že jsou
v clusteru. Stav tohoto příznaku je jediný rozdíl mezi lokálním
a clusterovým LVM, a to se přepíná přes vgchange -c.

> - jak moc velky "kanon na vrabce" je CLVM? Predpokladam ze to bude vyzadovat
> 	zprovozneni DLM a mozna i cele clusterove infrastruktury.

Jo, funguje to jen v rámci clusterové infrastruktury. Takže to chce
Redhatí cluster suite. V podstatě komplet vyjma rgmanagera a případně
qdisku (nicméně cluster bez něj není v celé řadě případů dobrý nápad).

> - jake zkusenosti s timto mate?

funguje to. :-)
Sice se mi to občas chovalo divně po instalaci, když jsem to nahazoval
ručně dodatečně, že se to nechtělo chytit, ale pak si to sedlo.
Za chodu pak už bez problémů. Jediné trochu matoucí chování bylo,
pokud jsem z jednoho uzlu zvětšil souborový systém, tak na druhém df
a pár dalších utilitek pořád ukazuje původní velikost, ale využít
se dala nová {LVM ukazoval změnu dobře). Tohle bylo u GFS.

M.