Jak donutit routu aby byla okamzite akceptovana?

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Září 2 10:25:24 CEST 2008

Zdenek Janis wrote:
: Dobry den,
: potrebuji, kvuli overovani pruchodnoti spojeni do internetu, nastavit
: routu, ktera rekne kudy se ma nektera IP vydat - kterym poskytovatelem a
: pak overit dostupnost, tedy funkcnost pripojeni pro daneho poskytovatele.
: Vyskytl se ovsem problem a to ten, ze pridana routa se zacne uplatnovat
: az po nejake dobe - cca 2s, jak lze docilit okamziteho uplatneni pridane
: routy?
:
: ip r f c;					/* -- nema vliv */

	Tohle je divne - u me vzdycky ip route flush cache pomohlo.
Co to je za verzi jadra? Z prikazove radky jsem to nebyl schopen
nasimulovat - pustil jsem si

tcpdump -i eth0 -t -t -n -p -e dst host 1.2.3.4

v druhem okne

ping -i 0.1 1.2.3.4

a dival jsem se, ze ICMP echo request packety odchazely s MAC adresou
stavajici brany. Kdyz jsem pak spustil

ip route add 1.2.3.4 via jina.ip.adresa.nez.gw.na.moji.siti

a prakticky hned po odeslani se cilova MAC adresa zmenila na ten jiny
pocitac. Rozhodne zadne dve vteriny. A to jsem ani nedaval flush cache.
Mozna delam neco jinam. Kernel mam 2.6.26.

-Y.

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |