Prepinanie klavesnice - kxkb err

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Úterý Září 2 16:10:31 CEST 2008

Zdravim,

Pavel Kankovsky wrote:

> To jsou nějaké moc divné keycodes. Všechny "normální" klávesy na PC
> klávesnici maji pod X.org keycode < cca 140.

To bol tenky klient x Xorg 7.2.0 prihlaseny na term. server Xorg 7.2.0.,
to je jedina kombinacia ktora chodi. Skusil som teraz este priamo na
terminalovom serveri a vystup je rovnaky, su tam keycodes az po 255.
> V property _XKB_RULES_NAMES by měly být požadované parametry klávesnice.
> V případě fungujícího terminálu se jako geometrie dosadilo pc105, což
> zřejmě našel tam, v případě nefungujícího propertu nepochopil, a tak
> použil default hodnotu pc101.
>
> A propos, co vypíše příkaz "xprop -root _XKB_RULES_NAMES"?

Priamo na term serveri:
_XKB_RULES_NAMES(STRING) = "xorg", "pc105", "sk", "qwerty", ""

Na klientovi Xorg 7.2.0 (funkcny) na prve spustenie vypisalo
_XKB_RULES_NAMES(STRING) = "xorg", "pc105", "us", "", ""
a po prepnuti klavesnice na SK a opat na US a po kazdom dalsom prepnuti
uz vracalo len
_XKB_RULES_NAMES(STRING) = "xorg", "pc105", "sk", "qwerty", ""

Na klientovi Xorg 6.9.0 aj 7.3.0 (ten co nechodi) to vrati
_XKB_RULES_NAMES:  no such atom on any window.

Teraz nerozumiem ci obe verzie (aj starsia aj novsia) tuto property
proste nemaju, alebo mam nieco niekde v suvislosti s tymto zle
skonfigurovane.

M.R.