Diskova cache a moje dalsi cache

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Neděle Září 7 00:45:47 CEST 2008

Ahoj,

On Sun, Sep 07, 2008 at 12:24:01AM +0200, Michal Krajcirovic wrote:
> Ahoj,
> osobne bych rekl, ze se zbytecne drzi data "navic" - resp. otazka je
> spise takova, jaky vyznam ma ta "tvoje" cache oproti standardni linuxi
> cache, tedy jake "vyhody" prinasi oproti ni?

Vyhody:
1. Mam zaruceno, ze tech 50MB tam skutecne je. Linux se muze usmyslet
   jinak a dat prednost jinemu programu.
2. Pristup do me cache je prumerne O(1) a na par prikazu mam v ruce
   pointer na data. Kdezto nacitani z disku je par systemovych
   volani lseek() a read(), pri kterych mi ten parchant urcite
   preplanuje proces ;-). mmap() nepouzivam, protoze na i386 nebere
   vic nez 4GB. mmap2() zase neni na Solarisu.
3. Lze parametrem nechat cache neomezene rust pri nemoznosti zapisu na
   disk. Defaultne vypnuto.

Trosku mam posledni dobou z programovani politikareni,
-- Dalibor Straka