Diskova cache a moje dalsi cache

Neděle Září 7 14:38:13 CEST 2008

On Sun, 7 Sep 2008, Dalibor Straka wrote:

> 1. Mam zaruceno, ze tech 50MB tam skutecne je. Linux se muze usmyslet
>    jinak a dat prednost jinemu programu.

Také se může usmyslet a těch 50 mega Vám odswapovat. :)
(V popisu nebylo nic o mlock().)

> 2. Pristup do me cache je prumerne O(1) a na par prikazu mam v ruce
>    pointer na data. Kdezto nacitani z disku je par systemovych
>    volani lseek() a read(), pri kterych mi ten parchant urcite
>    preplanuje proces ;-).

Pokud jsou maximální režijní náklady na čtení dva syscally (a propos,
znate pread()?) a dvě přeplánování procesu (s dostatečně čerstvým
schedulerem), tak je to pořád O(1). O(1) je každá konstanta bez ohledu
na svou velikost. :)

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /