Re: samba mění názvy

radek.kohout na op-profashion.cz radek.kohout na op-profashion.cz
Pondělí Září 22 13:07:02 CEST 2008

Dobrý den,
děkuji všem za nápady a inspirace.

K inspiracím ohledně kódování posílám nastavení systému:
 locale:
LANG=cs_CZ.UTF-8
LC_CTYPE="cs_CZ.UTF-8"
LC_NUMERIC="cs_CZ.UTF-8"
LC_TIME="cs_CZ.UTF-8"
LC_COLLATE="cs_CZ.UTF-8"
LC_MONETARY="cs_CZ.UTF-8"
LC_MESSAGES="cs_CZ.UTF-8"
LC_PAPER="cs_CZ.UTF-8"
LC_NAME="cs_CZ.UTF-8"
LC_ADDRESS="cs_CZ.UTF-8"
LC_TELEPHONE="cs_CZ.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="cs_CZ.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="cs_CZ.UTF-8"
LC_ALL=

samba:
dos charset = CP850
unix charset = UTF8
display charset = LOCALE

soubory jsem na filesystém nakopíroval v kódování iso8859-2, pak přes
convmv překódoval názvy do UTF8.

nicméně se starými soubory problém není, problém mám s nově
vznikajícími, zatím jen v rámci cestovních profilů.

Petr Vileta (fidokomik) napsal(a):

> Jeden vystrel naslepo.
> Zkuste si pod linuxem treba v Perlu (ten totiz umim) nacist nazev toho
> adresare a ulozit ho do souboru. Pak se do toho souboru podivejte hexa
> editorem. Podle me tam uvidite neco takoveho:
> c  r  e  d  e  n  t  i  a     l     s
> 63 72 65 64 65 6e 74 69 61 04 6c 06 73
>
> Podle me se posledni dva znaky z neznameho duvodu prevedou do utf8 v
> nesmyslne codepage nejakeho exotickeho jazyka, ktery ma male L a male S
> na jinem miste nez bezne jazyky.

mohl byste mě prosím napovědět jak načíst ten název adresáře? pokud to
udělám jen jako "ls > soubor", tak se nic takového neukáže.

Ještě jednou děkuji za jakékoliv další postřehy.

--
Radek Kohout
radek.kohout na op-profashion.cz