Nokia Messaging proti vlastnímu email serveru?

Michal Dobes dobes na tes.eu
Čtvrtek Duben 23 15:48:32 CEST 2009

	Zdravím,

	tak přišli uživatelé otravovat, že by rádi používali
push email Nokia Messaging ( http://email.nokia.com/ ), který teď
dočasně Nokia nabízí zdarma a po letmém průzkumu se zda, že to
nefunguje proti vlastním serverům, přestože by mělo dle jejich
tvrzení šlapat proti  čemukoliv s IMAP/POP3.
	Pokusem na pár velkých freemailů na styl gmail.com a spol
vše šlape jak má, když to pošlu na naše servery, tak smolík.
Respektive pokusem ověřeno, že vše funguje jak má, pokud se
používá POP3/IMAP/SMTP, ale jakmile je nutno použít IMAPS/POP3S/
SMTPS, tak to nejede. Dospěl jsem pokusy k názoru, že Nokia se
odmítne připojit, pokud je předkládán certifikát podepsaný
lokální CA a ne nějakou světově známou nebo se to někomu podařilo
rozjet, když je jen k dispozici IMAPS/POP3S přístup s self signed
certifikátem nebo podepsaný vlastní CA hiearchií?
Když to zkusím nastavit, je vidět, že přijde pokus o spojení, sosne
se certifikát serveru a spojení ukončí, žádný pokus o sestavení SSL
tunelu. Hrál jsem si dost dlouho i s nastavením atributů
v certifikátech a bez výsledku. I jsem vyházel certifikáty, kde byla
použita čeština (pozorováním odhaleno, že nativnímu Nokiáckému email
klientu a web browseru takové certifikáty nechutnají).
Všechny instalace jsou kombinace Cyrus-IMAP/sendmail nad CentOS4 a 5.
A všude se to chová stejně. Bez SSL chodí jak z reklamního žurnálu
(což je nežádoucí konfigurace) a s SSL/TLS utrum, ať již zloušeno
STARTTLS, přímý SSL/TLS tunel, hraní si s tls_cipher_list.

M.