kdo nenecha disk usnout?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Sobota Srpen 1 14:15:23 CEST 2009

Pavel Kankovsky píše v So 01. 08. 2009 v 14:02 +0200:

> Jestli to přetrvává i po odmontování, tak to už je hodně divné.
> To asi musí dělat něco, co na ten disk leze přímo jako na zařízení.
>
> Zkusil bych se nejdřív lsof-em podívat, zda má někdo zařízení otevřené.

Něco tak jednoduchého mě prostě nenapadlo! Lsof ukazuje, že hddtemp má
ten disk stále otevřený. Zjevně jsem nepozorně četl dokumentaci ke
konfigurační volbě "DISKS_NOPROBE".

Teď jsem zvolil konfigurační volbu DISKS a vyjmenoval disky, co
neuspávám. Hddtemp už disk neotevírá. Ovšem ten stejně ještě nespí...

Jinak je to Ubuntu desktop, takže místo zastavování procesů spíš příště
nabootuju do single user a zkusím to tam.

Díky za tip.

Petr