SMART a pending sectors

Středa Únor 4 12:39:26 CET 2009

On Wed, 4 Feb 2009, Jan Kasprzak wrote:

> rozumite nekdo SMARTu a konkretne tomu, co znamena atribut 197
> "Current_pending_sectors" ? [...]
> Precetl jsem si, ze to ma znamenat neco jako pocet sektoru cekajicich
> na realokaci. Coz bych rekl ze by se prepsanim vsech sektoru melo
> budto spravit, nebo realokovat.

Podle mne je to počet bloků, které se firmwaru zdají podezřelé, ale ještě
ne dost na to, aby je rovnou realokoval, tak je zatím jen sleduje a čeká,
jak se situace vyvine. Zápis zřejmě nepovažuje za dostatečnou motivaci
k provedení realokace.

>	Dalsi zajimavost techto disku je, ze na nekterych z nich neprojde
> SMART long self-test. Doposud jsem mel za to, ze v tomto pripade se
> zapise duvod chyby do error logu, ale error log zustava i nadale
> prazdny, prestoze v logu testu je napsano "Read failure".

V error logu není nic (a self-test log je nějaký divný), ale ve
statistikách je Offline_uncorrectable 260 (a stejné číslo je i u
Current_pending_sectors), což vypadá, že je na tom disku příslušný
počet sektorů, které asi nejsou v nejlepší kondici.

Ono je to pochříchu tak, že každý výrobce si pod těmi hodnotami
představuje něco jiného a někdy se to liší i u různých typů od jednoho
výrobce. Ale pokud taková hodnota není u daného typu disku obvyklá, tak
bych spíš počítal s tím, že se už chystá na cestu do věčných lovišť.

Možná bych zkusil opakovaně číst ten sektor 104862542, který to jmenovitě
uvedlo v self-test logu.

--
Pavel Kankovsky aka Peak                          / Jeremiah 9:21        \
"For death is come up into our MS Windows(tm)..." \ 21th century edition /