RE: Najde se dobrá duše, která umí a napíše... (skript-text)

David Česal David na Cesal.cz
Pátek Únor 6 14:01:26 CET 2009

Dobrý den,
pokud se jedná o webové fotoalbum, nebylo by možné dělat celé album, tedy i
všechnu práci v PHP?

David Česal

-----Original Message-----
From: linux-bounces na linux.cz [mailto:linux-bounces na linux.cz] On Behalf Of
KaCe
Sent: Friday, February 06, 2009 1:24 PM
To: linux na linux.cz
Subject: Najde se dobrá duše, která umí a napíše... (skript-text)

Zdravím,
pro webové fotoalbum a jeho popis používám textový soubor labels.txt, který
ke každému obrázku obsahuje jeden řádek s popisem:

20090105_194627.jpg|5.1.2009<br>

Před samotným popisem převádím název souboru na formát: YYYYMMDD_HHMMSSx
pomocí programu jhead, jehož výstup ukládám do souboru jhead.log, kde pro
každý obrázek je výstup ve tvaru:

dsc1033.jpg --> 20090105_194627.jpg

Soubor jhead.log následně osekám a rozsekám v openOffice Calc a pomocí
vzorců přetvořím každý záznam na formát:

název_souboru.jpg|datum<br>
20090105_194627.jpg|5.1.2009<br>

Vzhledem k tomu, že manželka chce svá fotoalba tvořit sama a tento postup se
jí zdá "zdlouhavý", napadlo mě vytvořit celý soubor skriptem, ale jsem na to
krátký - sám stvořím jen:

jhead -nf%Y%m%d_%H%M%S *.jpg | awk '{ print $3 }' > labels.txt (jen nové
názvy obrázků)

Najde se tu nějaká dobrá programátorská (BASH?) duše, která mi spíchne
skriptík, který by z nového názvu souboru vytáhl datum ve tvaru D.M.RRRR
(den a měsíc bez počáteční nuly) a spojil to celé do formátu uvedeného na
začátku?
Samozřejmě vím, že žádné kuře nehrabe zadarmo, takže akceptuji požadavek na
odměnu :-)

--
Karel Cecil
kace na jabber.cz