Spamassassin zlepšení bayesianu

Miroslav Zidek linux na mzidek.net
Úterý Únor 10 09:54:50 CET 2009

Zdravim,

Dne po 9. února 2009 Tomáš Koželuh napsal(a):

> Díky za všechny tipy, poté, co jsem spamassassin důkladně vyladil a
> taky prozkoumal už naučený věci a doučil ho 3700 hamů z jedné
> konference, kde se spamy nenachází, tak dneska to zatím fungovalo víc
> než dobře. Doteď mně nedorazil ani jeden spam, což by odpovídalo
> předchozímu stavu, kdy chodilo několik spamů týdně.
> Co mě trošku znepokojuje, tak v žádným mailu se mně v hlavičce
> neobjevuje, že by to BAYES používalo, ale zapnutý ho určitě mám a
> "ručně" ho každou noc učím spamy z jednoho účtu. Konfigurace by měla
> být per server, dá se to někde ověřit?

alespon by melo byt v spamu uveden vysledek testu (pokud mas nastaveno
zobrazeni testu) neco podobne.
3.5 BAYES_99 BODY: Bayesian spam probability is 99 to 100%
(score si muzes upravit podle potreby)

hlavni konfigurace je defaultne /etc/mail/spamassassin/local.cf
ja tam mam

bayes_auto_learn 1
use_bayes 1
bayes_auto_learn 1
use_bayes_rules 1
bayes_use_hapaxes 1
bayes_min_ham_num 100
bayes_min_spam_num 100
bayes_learn_during_report 1
bayes_auto_learn_threshold_nonspam 1
bayes_auto_learn_threshold_spam 8
bayes_ignore_header X-Bogosity
bayes_ignore_header X-Spam-Flag
bayes_ignore_header X-Spam-Status

(bayes_min_ham_num... mam  na malou hodnotu, protoze se jedna o maly
domaci mailserver takze tolik spamu nikdy nechodi). Alespon to use_bayes
1 bys tam mel mit. Autolearn neni nezbytny ale muze pomoci. Navic by mel
byt modul nahrany -
v320.pre >> odkomentovane loadplugin Mail::SpamAssassin::Plugin::Bayes

Jinak jestli chces zjistit jeste vice o SA - pak spust
# spamassassin --lint -D
a dostanes kompletni vypis testu, includovane konfigurace... takze by tam
melo byt neco podobne

[12272] dbg: plugin: loading Mail::SpamAssassin::Plugin::Bayes from @INC

> PS: 15 spamů opravdu hodně není, ale zvyknul jsem si na mnohem lepší
> hodnoty... ;)

:-)

Miroslav Zidek
--