Problém s OpenVPN a ústřednou Alcatel

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Sobota Únor 14 15:40:16 CET 2009

Ahoj, řeším takový dost nestandardní problém. Máme ústřednu Alcatel a
nakoupeny voip licence. Problém je při připojení přes OpenVPN. Když nastavím
v OpenVPN výchozí bránu, PIMphony (software k tomu Alcatelu) se připojí,
když výchozí brána není a je pouze routa, PIMphony se nepřipojí. Sledoval
jsem přes tcpdump na routeru komunkaci a ke spojení dojde, ale v určité
chvíli to spadne. Ještě jsem objevil další zajímavou vlastnost, když
PIMphony navážu na klapku, kde je fyzický telefon (není k ní voip licence),
tak ten software normálně naběhne.
Ani po dvou hodinách spekulací jsem na řešení nepřišel. Bohužel výchozí
brána, aby šel veškerý traffic přes OpenVPN není vítána. Ještě jsem zkusil i
microsoftí PPTP a tam brána být nemusí, stačí routy. Problém je jak ve
Vistách tak v XP, zkoušel jsem i včetně vypnutýho firewallu/povolenýho
trafficu na vnitřní IP.
Netušíte někdo, co bych mohl ještě zkusit? Případně neřešil někdo tento
problém? Předem díky za tipy...

T.K.