Problém s OpenVPN a ústřednou Alcatel

Michal Rybárik michal.rybarik na ecce.sk
Sobota Únor 14 18:51:36 CET 2009

Zdravim,

konkretne riesenie Alcatel+PIMphone nepoznam, ale nieco co sa hlasi ako
OXO a tusim to je Alcatel OmniPBX, nas zakaznik na VoIP pouziva a chodi
to cez SIP protokol. Pri SIPe je zaludne to, ze komunikacia IPtelefon -
ustredna nie je jedno spojenie, ale je to niekolko spojeni (UDP a
pripadne aj TCP) ktore sa menia v case, dokonca sa mozu menit aj pocas
hovoru, a dokonca mozu smerovat na rozne IP adresy. Napriklad pri
vytoceni cisla na jednom IP telefone sa zostavi UDP spojenie na porte
5060 s ustrednou, ustredna najde volany IP telefon, posle mu tiez na UDP
5060 informaciu o tom ze mame pre neho hovor. Nasledne sa uz samotne
audio moze spojit bud IPtel1-ustredna a ustredna-IPtel2, alebo sa moze
spojit aj priamo IPtel1-IPtel2, co moze byt problem pri NATkach,
nestandardnych routingoch, atd, lebo tie dva telefony sa nemusia vidiet,
hoci ustrednu vidia. Dokonca sa moze spojit audio IPtel1->Iptel2 jednou
cestou (priamo), a IPtel2->Iptel1 opacnym smerom (cez ustrednu).
Ustredna a telefony si zvyknu roznymi sposobmi (principialne ich
existuje medzi 5 a 10) detekovat, ci klient pouziva NATko alebo nejake
ine divnosti na sieti a podla toho sa zaiadia, co kadial pustia. No a
toto je pomerne tenky lad cez ktory nie je problem spadnut, casto sa
stava ze si usterdna a telefony mysia nieco, a skutocnost je ina. Vtedy
nieco niekedy nejde a to moze byt aj vas pripad. Najmenej starosti si
clovek uzije, pokial su vsetky zariadenia priamo na verejnych IP, co
moze byt problem niekedy splnit. A ked nie, tak treba velmi zvazovat ako
co spravit, aby NATka a routingy nerozbili komunikaciu. Tazko k tomu
poradit konkretne, pokial nepoznam topologiu, cislovanie siete, a dovod
preco tam nejake OpenVPN bezi.

M.R.