RAID: Re: Debian GNU/Linux 5.0

Martin Tirsel lk na blackpage.eu
Sobota Únor 21 14:45:02 CET 2009

Ja Debian instalaujem zo 40 alebo 180 MB velkeho iso obrazu (z domovskej
stranky), kde je vsetko potrebne na nainstalovanie, Live CD Debianu som
nikdy nevidel. Ked som uz potreboval niekde live cd pouzit, tak to bolo
ubuntu.

Najprv je potrebne na disky/particie nastavit filesystem na physical
volume for RAID (nie linux raid autodetect, to som si asi s niecim
splietol) namiesto ext3, az potom je pristupne menu na SW Raid
konfiguraciu (do tej doby ho neuvidite). Neviem ci pouzivate graficky
alebo textovy instalator, ja som do dnesneho dna pouzival len textovy a v
nom to takto funguje, mozno ze graficky ma nejake odlisne chovanie, to
netusim.

Zalezi od pouzitia pocitaca, ci to bude desktop alebo server, pripadne na
aky ucel, podla toho sa rozdeluju disky a typy raidu. Ja zvyknem boot
partisnu davat samostatne o velkosti 100MB ako raid 1.

U sucasneho desktopu s 2 diskami mam rozdelenie napriklad takto:

/dev/md0 RAID 1 /
/dev/md1 RAID 0 /home
/dev/md2 RAID 1 /data/backup

U serveru rozdelujem particie este podla sluzieb/pouzita, aby v pripade
nejakeho problemu nedoslo k zaplneniu disku a padu sluzieb.

Tu su napriklad screenshoty z instalacie Debiana aj s nastavenim LVM, ale
je tam aj priebeh nastavenia SW Raid:

http://www.howtoforge.com/set-up-a-fully-encrypted-raid1-lvm-system