Automaticke zpracovani bounce

Vlada Macek macek na sandbox.cz
Čtvrtek Leden 15 14:36:38 CET 2009

Jan Houstek wrote:
> Hledam nejaky nastroj, ktery by dokazal zpracovat e-mailove bouncy,
> tedy alespon z jejich obsahu vytahnout e-mailovou adresu, ktera
> bouncla a duvod (odpoved SMTP serveru, ktery mail odmitnul). Idealne
> kdyby se umel vyporadat nejen s DSN dle RFC3461, ale i s
> alternativnimi formami jako napr. qmailovske QSBMF apod.

Prikladam vysek ze sveho starsiho pythonskeho kodu. Byla to cast vetsiho
programu, ktera resila lajdackost drivejsich vyvojaru jedne webove
aplikace bezici na uspesnem ceskem oborovem serveru a ktera dovolila
anonymnim uzivatelum zadat jako e-mailovou adresu pro bulletiny uplne
cokoli.

Fatalnich DSN prichazely tisice a maily se z db nemazaly.

Prichazela i cast tech DJBho vymyslenosti (QSBMF). Po urcitem pruzkumu
jsem pro DJBho nasel nekolik stavnatych nadavek a rozhodl se toto
nepodporovat.

> Zkousel jsem hledat, jestli by neco takoveho neslo vypreparovat z
> nekterych rozsirenych open-source listserveru, ale zda se, ze z
> pochopitelnych duvodu misto heuristiky nad obsahem bounce radsi
> obvykle rozesilaji maily s jedinecnou MAIL FROM adresou pro kazdeho,
> coz bohuzel neni muj pripad.

Zname. :) Oni vedi, proc to delaji. Kez by se vam podarilo toto reseni k
sobe procpat taky. :)

> Diky za odpovedi a nakopnuti.

Treba to pomuze.

--