Postavit si diskove pole na linuxu

Petr Klíma petr.klima na sobriety.cz
Pondělí Leden 19 12:45:26 CET 2009

Nikdy jsem nepouzil SW RAID ve Windows, ale v Linuxu je vykonnostne neni
problem se dostat na (prip. nad) uroven HW RAID radicu. Myslim, ze zadny
integrovany radic Intel nepocita XOR sam, vzdy je to maskovany SW RAID.

SW RAID v Linuxu si na nic hardwaroveho nehraje.
Ctyrjadro IMHO nevyuzijete, takze kupte bezne dvoujadro, netreba nic
extra rychleho, dnesni CPU pocitaji XOR mozna i rychleji, nez se stihaji
data cist z RAM.

LLK wrote:
> dovolte malou odbocku, jak je nejlepsi udelat lokalni raid pole (6 disku), s jakym SW (jake distro doporucujete aby umel bezny ich10r cipset, bude stacit posledni ISO Debianu)?
>
> prekvapilo me, ze ackoliv softwarovy raid5 pod wokny (ich cipset a driver od intelu), tak velmi pomaly zapis 30 MB/s a CPU bylo nevytizene, vrtalo mi to hlavou...
>
> Podle me to nejako umele degraduji anebo XORuje samotny chipset?

Spise bych predpokladal nepovedenou implementaci, nez umele zpomalovani.

> Jeste mam radic Areca, tam je IOP, tedy zapis bude pomerne lepsi, ale pri cteni se nikdy nedostane na rychlost integrovaneho radice na desce

Muzete zkusit zkusit udelat SW RAID nad jednotlivymi disky pripojenymi
na ten radic a uvidite, co to udela.

Petr

--
Petr Klíma