Postavit si diskove pole na linuxu

LLK node.ch na centrum.cz
Pondělí Leden 19 12:57:33 CET 2009

>Nikdy jsem nepouzil SW RAID ve Windows, ale v Linuxu je vykonnostne neni
>problem se dostat na (prip. nad) uroven HW RAID radicu. Myslim, ze zadny
>integrovany radic Intel nepocita XOR sam, vzdy je to maskovany SW RAID.

proto me je divne, ze zadny load CPU zapis na R5 pole se negeneruje a ze to zapisuje 30x pomaleji, nez to cte...

>SW RAID v Linuxu si na nic hardwaroveho nehraje.
>Ctyrjadro IMHO nevyuzijete, takze kupte bezne dvoujadro, netreba nic
>extra rychleho, dnesni CPU pocitaji XOR mozna i rychleji, nez se stihaji
>data cist z RAM.

Otazka: muze byt 4jadro pomalejsi nez 2jadro, pokud mate jen single threaded aplikaci? Jak to maji udelane, ten CPU?

Hodne aplikaci neumi vyuzit vice vlaken, treba WinRAR umi 2 vlakna a Quad CPU tedy nevyuzije...

>Spise bych predpokladal nepovedenou implementaci, nez umele zpomalovani.

Intel to dela snad uz 10 let tyhle veci tak to se divim, kde muze byti problem, nemate nejake linky na linux vs. ich9,10 etc?

>Muzete zkusit zkusit udelat SW RAID nad jednotlivymi disky pripojenymi
>na ten radic a uvidite, co to udela.

Raid0 byl rychlejsi udelany pres driver vyrobce (intel) nez pres OS Windows. Raid5 budu muset zkusit.

Co mi vadi je, ze kdyz udelam Raid pres driver vyrobce (ma vyhodu v tom, ze je to pro OS transparentni, je to jeden volume a je to rychlejsi), tak nemohu cist SMART informace z jednotlivych disku (teplota, SMART status)... Je to v Linuxu jine?

Diky.