Postavit si diskove pole na linuxu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Leden 19 19:07:41 CET 2009

Ahoj,

On Mon, Jan 19, 2009 at 09:23:28AM +0100, Jan Marek wrote:
> nbd jsem netestoval, takze nevim...

Do nbd jsem pred rokem-dvema psal nejake patche, pouzivat nechci :).
Nbd me zlobilo.

> Specialni karty jsou za velmi nerozumny peniz (tedy myslim iSCSI),
> protoze IMHO jedina rozumna s Linuxem chodici je Qlogic a tam se za
> jednu kartu budes pohybovat okolo 10-20tis v zavislosti na tom, zda
> bude jednoportova nebo dvouportova. Spis bych doporucoval nejakou kartu,
> ktera pod Linuxem zvlada alespon HW podporu cheksumu, coz nektere lepsi
> serverove Intely umi.

Do pole poridim poradnou sitovku, na jednotlivych serverech bude nejspise
na desce broadcom nebo intel.

> BTW: jmena baliku jsou z Ubuntu (potazmo Debian-u)...

To mi vyhovuje ;-)

Napsal jsi mi temer me optimalni reseni, kterym jsem nechtel debatu
ovlivnit. Muj napad bylo pouzit http://iscsitarget.sourceforge.net/
pres Gbit ethernet a pripojit exportovane LVM partitiony pres iscsi
do druheho systemu ;).

Jen by me zajimalo nejake mereni. Neztraci se obcas neco? Nezasekava se?
Jak hodne je pro system narocnejsi misto primo sahnout na disk udelat
"operaci -> sitovka -> iscsi pres 1Gbit ethernet"? Stacil by mi odhad
nebo priklad.

Diky za rady,
-- Dalibor Straka