Postavit si diskove pole na linuxu

LLK node.ch na centrum.cz
Úterý Leden 20 02:45:32 CET 2009

>Jestli si vzpominam, tak moje stara AMD K6-200 generovala XORy rychlosti
>v radu GB/s, takze desitky MB/s na dnesnim CPU proste nepoznate. Proc
>vam tato HW sestava ve Windows funguje tak, jak funguje, neni otazka, na
>kterou bych Vam dokazal odpovedet. Ani nevim, jak jste testoval a jestli
>do tech vysledku prilis nepromlouvaji diskove cache systemu a radice.

nepromlouvaji.

tak to by podle vas pak nemelo smysl kupovat drahe RAID karty s "rychlymi IOP CPU" a mnoha pameti zalohovoanou baterii mnohdy za tisice!

>To je otazka frekvenci za predpokladu, ze porovnavate CPU jednoho
>vyrobce, jedne architektury.

>A co kdyz ho spustite vicekrat? :-)

Tak to je jasne, ze pak to zatizi, ale to neni zadouci, baleni archivu neni SETI na HOME, potrebujete zabalit/rozbalit rychle napr. jeden archiv :-)

>Mam tu dva prakticky identicke fileservery, ktere se lisi jedine
>procesorem - jeden je dvoujadro, druhy je ctyrjadro, frekvence jsou
>stejne. Vykon je prakticky stejny, rozdil je v mezich chyby metody.

>To zalezi na ovladaci radice, neexistuje jina odpoved, nez - nektere
>radice vam to reknou, nektere ne. Obecne jsou HW RAID radice na tyto
>informace skoupe.

a proc jsou tak hloupe :-( Ten intelovsky raid obvykle zacne varovat jen kdyz uz je SMART status opravdu kriticky, ale teplotu disku nenahlasi :-( Podle me je to jen veci SW.