Zmena poradi partisen

Petr Šobáň soban na soban.cz
Pátek Leden 30 14:06:20 CET 2009

Ladislav Vaiz napsal(a):
> Ahoj,
> jak bezpecne (dd za bezpecny nepovazuji :-) zmenit poradi partisen na
> disku? Nejde mi o fyzicke umisteni dat, ale napriklad jak prohodit sda1
> a sda3, aby vsechno ostatni zustalo. Proste prohodit polozky v MBR.
> Nepotrebuju zasahovat do rozsirenych partisen.
> V gparted jsem nic takoveho nenasel. Fdisk to asi take neumi, smazat a
> zalozit nove na puvodnich sektorech mi opet nepripadne bezpecne.
>
> Existuje neco hotoveho nebo je to treba dokonfigurovat oblibenymi
> linuxovymi konfiguraky *.c ?
>
> Diky Lada

Jak to prohodit tu už bylo řečeno, ovšem proč to děláte ?

Kvůli jinému OS tak to bery ty jsou blbé a potřebují určitý oddíl aby
fungovaly bez problémů.

Pokud kvůli linuxu tak to nechápu - místo odkazů /dev/sdXY použijte UUID
a potom vám je jedno kde ten oddíl je. (Klidně na jiném řadiči - na
jiném oddílu na HDD prostě je to jedno kam ten disk potom připojíte.)

|    ICQ    179223500                    |
|    jabber soban_petr na jabber.org        |

	Jedním z nejoblíbenějších zaklínadel té doby byl Loupalův časový
zahušťovač. Vedlejším produktem při jednom z jeho použití bylo vytvoření
rasy obrovských ještěrů, kteří vznikli, vyvinuli se, rozšířili a pak
vyhynuli, to vše během pěti minut, a zanechali po sobě jen v zemi
roztroušené kosti, aby na věky mátly všechny následující generace.
		-- T. Pratchett: Magický prazdroj