Rozdelenie disku, raidy a jednotlive particie

Michal Dobes dobes na tes.eu
Neděle Červenec 12 11:09:08 CEST 2009

Martin Tirsel napsal(a):
> mam tu tri 640GB disky, z ktorych budem robit SW Raid. Aky by ste mi
> doporucili raid (0/1/5) pre jednotlive particie a dane sluzby? Je lepsie
> dat treba 2 disky ako raid 1 a 1 ako nahradny alebo cisto zalohovaci,
> pripadne 3 do raid 1 alebo treba na jednu particiu raid 1, na inu raid
> 5, podla toho ako sa danej sluzbe hodi?

Doporučuji do zvažování ještě vzít v potaz to, kde bude server umístěn
a kde bude obvykle obsluha, která v případě selhání jednoho disku
zajistí jeho výměnu. Pokud Vám vyjde, že nebudete schopen vyměnit vadný
disk  v relativně krátké době (řekněme max do 24 hod), tak udělat vše
jako RAID1 na dva disky a třetí horká záloha.
Ona občas doba mezi tím, kdy v poli umře první a druhý disk bývá kratší,
než obsluha stihne ten první vyměnit, což u řady konfiguraci bývá
fatální. :-)

M.