Rozdelenie disku, raidy a jednotlive particie

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Červenec 11 23:59:51 CEST 2009

On Sat, Jul 11, 2009 at 10:38:43PM +0200, Martin Tirsel wrote:
> Zdravim,
>
> mam tu tri 640GB disky, z ktorych budem robit SW Raid. Aky by ste mi
> doporucili raid (0/1/5) pre jednotlive particie a dane sluzby? Je lepsie
> dat treba 2 disky ako raid 1 a 1 ako nahradny alebo cisto zalohovaci,
> pripadne 3 do raid 1 alebo treba na jednu particiu raid 1, na inu raid 5,
> podla toho ako sa danej sluzbe hodi?
>
> Sluzby a particie budu vyzerat nejako takto:
>
> - nginx,Lighhtpd,Apache (bezne weby, prevazne mensie subory) [/var/www/]
> - MySQL,PostgreSQL [/var/db/]
> - Postfix (prevazna vacsina uzivatelov POP3) [/var/vmail/]
> [...]

Zalezi na zatizeni tech disku. Jestli se jedna o malo zatizeny system,
tam pouzivam 2 disky v RAID1 pro system a data. Treti disk na lokalni
zalohy a pak jeste samozrejme vzdalene zalohovani.

-- Dalibor Straka