Program na automatickou změnu rozlišení fotek

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Čtvrtek Červenec 30 08:34:21 CEST 2009

Vlada Macek píše v St 29. 07. 2009 v 22:12 +0200:

> Přikládám pro Vaší manželku shellový skript pro automatické hromadné
> škálování fotek do opsaného čtverce o zadané hraně. Umí dle potřeby
> doostřit, otočit podle EXIFu, osekat zbytečné profily z JPEGu (zabírají
> místo), normalizovat názvy, optimalizovat výsledný JPEG, nastavit mtime
> výsledného obrázku podle EXIFu zdroje.
>
> Potřebné nástroje: convert, jpegexiforient, jpegtran, exiftool
> Obsaženo v Ubuntu (v Debianu zřejmě stejně) v balících: imagemagick,
> libjpeg-progs, libimage-exiftool-perl
>
> Po stažení si skript přejmenujte prostě na makethumbs.

Podle mě chybí poslední drobnost: udělat z toho Nautilus skript. Tím by
se elegantně vyřešil poslední problém typu "co s rodiči/manželkami
versus příkazovým řádkem".

Uděláte to někdo hned, nebo se na to mám podívat sám? ;-)

Petr