Re: Jak zapnout SMART v HDD ?

Dave.Jez Dave.Jez na seznam.cz
Čtvrtek Červen 4 15:51:29 CEST 2009

  Napadlo mě pač je to SCSI jestli není nějaký malinkatý problém na sběrnici? Terminátory máš OK, kabel v pořádku a ID s ničím nekoliduje? Zkusil bych ten disk prohodit na kšandě nebo mu dát jiné ID. Případně si vzít jinou kšandu, připojovat po něm jen po jednom disku a pokud bude problém pouze s tím jedním diskem tak je to jasné. Někdy se takto chová když má vadný řadič, i když jinak může být vše OK.

  Ale kdybych chtěl být hodně jedovatý, když vidím Seashit... podobnému chování bych se vůbec nedivil. SMARTu na těch jejich zázracích se nedá věřit vůbec, že jsou některé hodnoty nereálné je už všeobecně známo. Ale že ve skutečnosti kamuflují uplně všechny atributy, to už je moc -- momentálně jsem rozpálený do běla, bo jsem nucen hrabat se v jejich posledním výmrdu jménem ES.2 500GB ze kterého bohužel pár souborů potřebuju, který ačkoliv má oficiálně všeřešící firmware SN06, tak neřeší nic, jen oddaluje chyby. Ten disk byl asi z piče už od prvního puštění, ale přesto podle SMARTu měl být OK. Navíc generátor náhodných čísel, když už z něj nic nešlo číst tak vyhodil 500 realokovaných sektorů, po znovuzapnutí jen 150. Samozřejmě přestože má víc chybných sektorů než zdravých, vesele prochází self testama a podle smartu je stále OK. Myslím, že na tu bandu dementů (na stránkách je pořád bugoidní fw 06, tváří se že vše OK) budu ještě hodně dlouho vidět rudě, by z nich jeden blil. A evidentně mají bordel na více místech, pač vadně nevyapadá jen firmware, ale i PCB je jak kdyby ji zpíchnul někdo za odpoledne po deseti pivech. Kvalita spojů přišerná, zlacení nerovnoměrné, plošky zašlé jak po 150 letech, asi to chce hodně velkou dávku drzosti takový zmetek pustit do oběhu.